Tirpák Mihály Blog

Ez történt 2023-ban 11. rész: November

2023. december 30. - Tirpák Mihály

Az előző bejegyzésben az idei októberi események kerültek terítékben, melyben megemlítettem a két EB selejtező meccset, a TheVR dokumentumfilmet és a Taylor Swift 1989 című album újra kiadott változatát. Most a cikksorozat utolsó előtti részben jöjjön 2023. novembere.

img_20231115_155746.jpg

Szivárvány

November 5-én sétáltam a városban és a buszállomásnál feltűnt egy szivárvány, ami nagyon halvány volt. Később, a szerkesztésnél vettem észre, hogy volt még egy, azaz dupla szivárvány volt.

img_20231105_143745.jpg

Bulgária-Magyarország: 2-2 (EB selejtező visszavágó)

A parádés október után novemberben sem állt le a magyar válogatott, ugyanis következő ellenfél Bulgária volt, akikkel márciusban kezdtük az első kört. A meccset megelőző napokban a bolgár részről kitört a stadion mizéria, először a mérkőzés zárt kapussá tette, majd úgy döntöttek, hogy nem Szófiában rendezik meg, hanem Plovdivban rendezték volna, de ezt polgármester építkezési munkálatok miatt nem engedte, majd még jobban dagadt a botrány. Hogy ez nem oldódott volna meg az ügy akkor, az UEFA-nak kénytelen lett volna három pontot adni a magyaroknak és egyből az EB-re kijutni. A meccs végül Szófiában került megrendezésre.

img_20231116_200324.jpg

A meccs kilencedik percében Ádám Martin büntetőt gólra cserélte, majd a mérkőzés huszonharmadik percében érkezett rá a bolgár válasz, így 1-1 lett az eredmény. Az első félidőben bolgárok nagyon agresszíven játszottak, melynek következménye az volt, hogy Valentin Antov piros lapot kapott, valamin sárga lap zápor is volt a meccsen. A második félidőben Kerkez Milos nevével bővült a piros laposok névsora, vagyis két sárga után az ötvenhetedik percben megkapta a pirosat is. A meccs drámai fordulata a hetvennyolcadik percben büntetővolt, melyet Deszpodov váltott gólra. A csúcspont a 90+7. percben történt büntető hozta, ugyanis Aleks Petkov saját kapujába fejelt, így ezzel kiegyenlített a magyarok javára, aminek az lett a következménye, hogy egy ponttal kijutott az EB-re, vagyis Magyarország először sikerült pótselejtező nélkül kijutni egyenes ágon a 2024-es EB-re. A válogatott jövő júniusban az A csoportban fog játszani a németekkel, a svájciakkal és a skótokkal. Köszi Petkov az EB részvételt! :)

LRF újra indulása

Miután 2020-ban semmi kedvem nem volt az LRF fiktív médiumot fenntartani, így 2020. augusztus 28-án megszüntettem a teljese portfóliót. 2022 végétől a fiktív tévés piac újra erősödött, így úgy döntöttem, hogy 2023. november 17-én újra indítom a fiktív LRF 1, LRF 2, LRF 3, LRF 4 és az LRF 5 adását, majd decemberben folytatta a sorát az LRF Kids, LRF Film, LRF Gold, LRF Chef, LRF Otthon, LRF Music Xmas, LRF Music 80s, LRF Music 90s (LRF Music Xmas helyén) és az LRF Music 00s. Januárban indul az LRF Music, az LRF News és az LRF Sport fiktív adása.

Magyarország-Montenegró: 3-1 (EB selejtező visszavágó)

A drámai Bulgária meccs után november 19-én megrendezésre került az EB selejtező záró meccse Montenegró ellen. Az első félidőben becsúszott egy montenegrói gól, majd a játék harmincötödik percében Szoboszlai Dominik kiegyenlített, majd a harminchetedik percben megfordította a mérkőzést. A mérkőzést Nagy Ádám meglepetés góljával fejezte be, így az eredmény 3-1-es magyar győzelem lett.

img_20231119_170009.jpg

Szalagavató

Idén, 2019 után másodszor zajlott le a szalagavató. Csak annyi különbséggel, hogy nem volt külön osztálytánc, hanem közösek voltak. Én csak keringőben táncoltam, de előtte brutálisan izgultam, de szerencsére tudtam kezelni a helyzetet.

img_20231124_184745.jpg

LEGO Masters

November 25-én megnéztem a LEGO Masters második adását, melynek a lényege az volt, hogy legoból különböző művészeti alkotásokat kellett készíteni egy megadott időn belül, olyan, mint a Konyhafőnök, csak nem főzni kellett, hanem építeni. A műsor külföldi változatával már találkoztam, ugyanis a német RTL-en már évek óta fut. Attól függetlenül már nem rajongok a legoért, de művészeti alkotást képernyőkeresztül is megcsodálhatom. Az évad december 23-án ért véget.

lead_original.jpg

Formula – 1 szezonzáró nagydíj

November utolsó hétvégéjén megérkezett Abu Dhabi-ra a Formula-1 mezőny. Az egész szezont március 3-tól november 6-ig kisebb-nagyobb kihagyásokkal követtem végig. Az egész szezont Max Verstappen és a Red Bull nyerte meg. Elképesztő szezon volt. Várom a következőt jövő márciusáig.

verstappen.png

November végi havazás

Igazi havazás volt november 30-án, már évek óta nem esett ekkoriban a hó, csak eső. Végre újra megcsodálhattam fehérben a várost és készítettem pár képet is, amik elképesztőre jóra sikeretek. A november végi havazás óta decemberben kisebb-nagyobb mértékben esett hó.

img_20231130_124303.jpg

Ezek voltak az idei novemberi történések, a sorozat utolsó bejegyzésében az idei decemberi események kerülnek szóba, mint a karácsonyi vacsora, mint a FIFA Klub VB döntő és a Threads európai indulása is.

A bejegyzés trackback címe:

https://tirpakmihaly.blog.hu/api/trackback/id/tr4918290231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása